-
Фокусирайте се върху една или две ключови думи с дълга опашка
Ключовата дума с дълга опашка е кратка фраза (обикновено 3-4 думи), която е по-фокусирана от отделна ключова дума. Те обикновено генерират по-малко общ трафик от отделните ключови думи, но тъй като са по-конкретни, могат да доведат до по-голям потенциал за реализация.
Избиране на ключова дума с дълга опашка като “Оптимизация за търсачки за блогове” или “Съвети за SEO блогове” за да се съсредоточите не само улеснява търсачката да определи по какви думи и фрази трябва да се класира вашият блог, но също така ви предоставя тема, към която да се придържате, докато пишете. Ако се придържате към фокусната си точка, вие’ще получите завършен текст с по-голям потенциал за класиране и ясна, разпознаваема тема.
-
Запомнете вашите мета-описания
Вашето мета описание е краткият фрагмент от информация, който търсачката ще покаже под заглавието ви в резултатите от търсенето. Тук получавате само малко място (описания, по-дълги от 160 знака, могат да бъдат отрязани), така че опишете накратко за какво е вашият блог по увлекателен начин. Ефективният CTA ще помогне да убедите търсещите да щракнат на вашия сайт.
-
Оптимизирайте вашите изображения
Търсачките се интересуват от изображенията на вашия сайт, но не могат да проверят стойността им по същия начин, по който могат да направят обикновения текст. Не забравяйте да включите алтернативен текст за всяко изображение, което използвате. Алтернативният текст помага на хората със зрителни увреждания да разберат какво има на страницата, а също така се използва и от уеб роботите, за да определят какво се случва на снимката ви.
Като предоставяте алтернативен текст, вие правите изображенията си по-ценни за всеки, използващ екранен четец или подобен инструмент, и си давате по голям шанс да се класирате в резултатите от търсенето, подходящи за вашето изображение.
-
Вътрешна връзка
Ако споменете тема, която сте обхванали другаде на уебсайта си, свържете се с нея в блога си, това дава на читателите, които се интересуват от тази тема, причина да останат ангажирани с вашия сайт. Освен това помага да се утвърдите като авторитет по темата и помага на Google да идентифицира свързано съдържание. SEO роботите следват връзки и ги използват, за да определят връзката между страниците, публикациите и другото съдържание на вашия сайт.
-
Направете блога си с подходяща дължина
Мненията за това колко дълга трябва да бъде публикация в блога са различни, но ако пишете статия, която е невероятно кратка, има голям шанс да не казвате достатъчно. От Forbes предполагат, че страниците ви трябва да имат минимум 300 думи съдържание и отбелязва, че страниците с висок ранг съдържат средно между 500 и 750 думи, въз основа на проучване на 600 000 ключови думи.
Резултатите, които се появиха в първите 3 класации, се приближиха до 750 думи, така че ако се опитвате да оптимизирате блога си за търсачки, по-дългото съдържание може да е по-добре.
Да си силен писател е едно, писането на блог, който хората всъщност ще четат, е друго. Ако искате съдържанието ви да бъде прието от Google или други търсачки, трябва да помислите какво търсят те, когато решават каква тежест да придадат на всеки сайт или страница. Като следвате тези най-добри практики за SEO, можете да дадете на блоговете си шанс да се класират по-високо и по този начин да съберат повече читатели.
-
Искате ли да оптимизирате блоговете си за SEO? Web4You може да ви помогне да изградите вашата стратегия за съдържание.