-
Заглавия на страници
Маркерите за заглавия обикновено са най-претеглените елементи на страницата, така че винаги започвам с писане на описателно, точно и ангажиращо заглавие за всяка страница от уеб сайт. Заглавията на страниците трябва да са както за четене, така и за SEO, което означава, че са лесно разбрани от потенциалните посетители на сайта и индексиращите търсачки
вашия уебсайт.Мислете за етикета title като заглавие на реклама, тъй като той не само ще помогне на страницата ви да се класира в търсачките, но и ще подтикне хората да щракнат върху синята връзка на страницата с резултати от търсачките.
Съвет от експерта: Избягвайте датираната тактика на използване на ‘ключова фраза първа - ключова фраза втора - ключова фраза трета.’ Вместо това напишете нещо интересно и уместно, което ще привлече потребителите да щракнат на
твоят уеб сайт.
-
Мета описания
Въпреки че маркерът за мета описание, открит в секцията за заглавката на HTML уеб страницата на уебсайт, може да има по-малко влияние върху това как търсачките класират страницата ви, те все още са жизненоважни. Тъй като тези части от описателен текст често все още се появяват на страниците с резултати на търсачки като Google и Bing, те могат да направят разликата между кликване или уеб потребител, преминаващ към следващия резултат.
Съвет от експерти: Открих, че най-добрите генериращи трафик мета описания са кратки (под 160 знака), включват ключови фрази, използват активни глаголи като “shop” или “посетете,” и включва подканваща фраза, която приканва потенциалните клиенти да купят или да направят нещо конкретно.
-
Заглавия
В интерес на предоставянето на възможно най-доброто обслужване на клиентите под формата на точни резултати от търсенето, търсачките искат всяка страница на уебсайта да има ясно организирано съдържание. В ерата на старата школа, когато започнах (от края на 90-те до преди няколко години), ботовете на търсачките обхождаха сайтове, търсейки само един H1 таг за заглавие и предвидима йерархия от тагове за заглавки. Това вече не е така.
Съвет от експерт: Препоръчвам да използвате богати на ключови думи заглавки, които точно описват съдържанието на дадена уеб страница, особено ако страницата ви има ясна тема. Включете също няколко описателни маркера на заглавките,
включително H1 тагове.
-
Алтернативен текст
Включването на подходящия текст на alt таг в изображенията може да помогне на вашите снимки, графики и илюстрации да се показват в резултатите от изображения в Google и други търсачки; също така се изисква съгласно американския закон за хората с увреждания да се осигури достъп за потребители с увредено зрение.
Съвет от експерти: Съветвам ви да предприемете по-подробен подход, за да помогнете на уебсайтовете да постигнат по-добро класиране в търсачките, като използвате по-специфичен алтернативен текст, който свързва ключовите думи с точно това, което се появява в изображенията. Например, типичният алтернативен текст за снимка на кафе често гласи
-
URLs
URL адресите на вашия уебсайт трябва да са богати на ключови думи и уникални (но кратки). Трябва да се съсредоточите върху три части от URL адреса: домейна, поддомейна и слугата (т.е. https://subdomain.domain.tld/slug). Домейнът е името на вашия уебсайт. Поддомейнът е третото ниво от йерархията на домейна. А охлювката е частта от URL адреса, която описва конкретна уеб страница.
Съвет от експерти: Използването на важна ключова дума в името на вашия домейн може да бъде полезно за SEO. Въпреки че все още са част от вашия сайт, Google и други търсачки могат да третират поддомейна като отделна единица, така че внимавайте как ги използвате. Когато става въпрос за охлюви, в системите за управление на съдържанието (CMS) като Wordpress те могат да включват всичко от годината, категорията или заглавието на публикация в блог. Не забравяйте да разделите думите във всеки охлюв с тирета и да премахнете думи като „an“ или „the“. И на всяка цена избягвайте да използвате която и да е ключова дума повече от веднъж, тъй като Google мрази претрупването с ключови думи и ще накаже сайта ви за това.
-
Съдържание
Съдържанието е един от водещите фактори за класиране на Google, така че е важно да напълните уебсайта си с уникално висококачествено, информативно и ценно съдържание. Докато видовете съдържание, което трябва да създадете, ще зависят от вашата аудитория, качественото съдържание не само изгражда авторитет на марката, но повишава SEO, като улеснява хората да ви намерят в мрежата. Обратно, лошо написано и неподходящо съдържание може да повлияе негативно на вашия
SEO класиране.Професионален съвет: Използвам Google Анализ, за да определя кои страници на уебсайтове получават най-много и най-малко трафик. Ако има уеб страници, които получават малък трафик, помислете за консолидирането им в родителска страница, което ще й помогне да се класира по-високо за SEO. Освен това, имайте предвид, че повтарящото се съдържание също може да бъде вредно за вашето SEO.
Например, фирмите често се опитват да се класират високо в предградията около определен град или в големите градове в даден щат, като имат подобни страници за всяко местоположение. Въпреки че има начини да се насочите към отделни градове, без да навреди на SEO, когато се направи неправилно, Google го счита за манипулативно и дублирано съдържание и ще бъдете изправени пред наказания.
-
Маркиране на структурирани данни
Маркирането на структурирани данни е това, което помага на търсачките да идентифицират информация за продукта и друго подходящо съдържание на вашия уебсайт. Освен това търсачките могат да показват част от информацията в резултатите от търсенето, което потенциално увеличава честотата ви на кликване.
Съвет за експерт: Schema.org е най-разпространеният подход за създаване на маркиране на структурирани данни за SEO цели. Има няколко опции за добавяне на маркиране на структурирани данни, но аз предпочитам JSON за свързване на данни или JSON-LD фрагменти от структурирани данни (така и Google). Структурираните данни са лесни за работа с уеб разработчиците и за интегриране в шаблоните на вашия сайт.
-
HTTPS or HTTP/2
Търсачките предпочитат защитени уебсайтове и ги класират над незащитени, когато всички други фактори за класиране са равни. Лесно е да се разбере защо. Преди всичко търсачките искат да защитят своите потребители от натрапници, които нарушават комуникациите между уебсайтовете и уеб браузърите на потребителите. Някои нападатели имат наистина злонамерено намерение (да откраднат информация за кражба на самоличност, например), докато други искат да поставят реклами на вашите уеб страници, за да увеличат собствените си приходи.
Съвет за експерт: Ако все още не сте го направили, настоятелно ви препоръчвам да прехвърлите уебсайта си от HTTP към HTTPS (HTTP/2 е още по-сигурен), за да защитите всички комуникации, да запазите потребителската информация частен и помогне на уебсайта ви да се класира по-високо в резултатите от търсенето.
-
Crawl Errors
Грешки при обхождане се случват, когато бот на търсачката се опита да достигне страница на вашия сайт, за да я индексира, но не успява. Грешките в сайта (включително грешки в DNS, грешки в сървъра и грешки на роботите) и грешките в URL адресите са грешки при обхождане, които показват, че страниците на вашия сайт са недостъпни по някаква причина. Коригирайте тези грешки и трябва да последват по-добро индексиране и SEO класиране.
Съвет за експерт: Обичам да използвам Google Search Console, безплатна услуга, която ви позволява да проверявате състоянието на индексиране на вашия сайт, която предоставя отчет за грешки при обхождането, който идентифицирам, когато търсенето с Google ботът има затруднения да достигне до някоя от вашите страници – нещо, което би могло да помогне за идентифициране на по-дълбоки технически проблеми.
-
On-site SEO
Преди всичко изграждането на стабилна SEO стратегия изисква здрава основа на вашия сайт, като например:
- Уникално съдържание на всяка страница
- Архитектура на вътрешни връзки
- Достъпност на ботове за търсене
- Добри Sitemap
- Звукова структура на URL адреса
- Кодове за отговор на HTTP състоянието на сървъра
Съвет за експерт: Въпреки че тези технически термини звучат плашещо, те са ежедневни разговори за опитни уеб разработчици. Наемете компетентен професионалист, който да извърши цялостен одит на вашия уебсайт и да се уверите, че имате стабилна основа.
-
Заключение
SEO на уебсайтове може да смири дори и най-опитния собственик на сайт или търговец. Липсата на твърдо разбиране за това може да попречи на всеки сайт да достигне истинския си потенциал за по-високо класиране в Google и другаде. С тактическо ноу-хау и правилно планиране можете да използвате SEO, за да получите по-добри резултати в търсачките, което е жизненоважна част от онлайн успеха.