Експериментите са довели до някои от най-големите постижения в човешката история. Голяма част от това експериментиране произтича от тестване на прототипи, за да се види кой е най-добрият. Ето какво представлява A/B тестването. Това е, когато стартирате два подобни продукта или в този случай уебсайтове, за да видите кой дава по-добри резултати. Като създадете работеща хипотеза и я тествате с друга, можете по-добре да разберете коя би била по-успешна като подход.
Първо, разберете какво може да се подобри. Прегледайте текущите си резултати, за да можете да си поставите разумна цел с това как да ги подобрите. В името на тази публикация ще се преструваме, че се опитваме да увеличим абонатите за бюлетин (често срещан проблем). Бихте искали да прегледате колко абонати имате сега, кога са били придобити и къде на вашия уебсайт, от който са се регистрирали.
След това поставете разумна цел. По принцип е по-добре да зададете това като процентно увеличение, отколкото твърдо число. Също така е важно да се отбележи, че извършването на големи, всеобхватни промени е трудно да се направи без да се съберат редица фактори. За A/B тест за успех, най-добре е да тествате само малки участъци. За това упражнение ще наречем успех, ако увеличим абонатите на нашия бюлетин с 3%.
След като имате цел, задайте хипотеза и създайте страниците, които да съответстват. Смятате ли, че поставянето на регистрацията за бюлетин ограничава абонатите? A/B тест на местоположението. Възможно ли е цветът на бутона за абониране да се губи във вашето оформление? A/B тестване на различни цветове на бутоните. Просто се уверете, че промените между уебсайтовете са малки и поддържайте тестването на живо за достатъчно време, за да получите валидни резултати.
И накрая, вие ще анализирате числата и ще видите дали сте постигнали целите си. Това е моментът в тестването, където можете да видите дали вашата хипотеза е вярна. Ако беше, добре за теб! Това означава, че е време да направите още един кръг от A/B тестване в друга част от вашия уебсайт. Ако вашата хипотеза е неправилна, помислете защо и създайте
нова хипотеза.
Потребителските предпочитания се променят през цялото време. Най-добрият начин да разберете успеха на вашия уебсайт е винаги да тествате.