от web4you
 

Бранд дизайн срещу уеб дизайн – каква е разликата?

Brand Design and Web Design Difference

Има много терминология, с която трябва да свикнете, когато работите в уеб разработката или с уеб разработчик. От една страна, уеб разработката и уеб дизайнът със сигурност не са едно и също нещо, дори ако са свързани и често се бъркат един за друг.

По подобен начин дизайнът на марката и уеб дизайнът са две области, които са жизнено важни за вашия онлайн успех, но въпреки че звучат сходно и споделят определени черти, те не са един и същ процес.

  1. Дизайн на марката

    Дизайнът на марката или брандирането съществува много по-дълго от световната мрежа. Това е процесът на създаване на отделна, последователна и разпознаваема стратегия за брандиране за вашия бизнес и ще повлияе на бизнеса ви както в интернет, така и извън него.

    Няколко фактора ще повлияят на всеобхватния дизайн, който марката ще използва, включително основната мисия на марката, целевата аудитория и индустрията. Чрез изследване на типа бизнес или организация зад марката и типа хора, до които се надява да достигне, дизайнерът може да създаде визуални дизайни, които да говорят на тази целева аудитория и да направят марката да изглежда по-привлекателна и разпознаваема.

    Елементите на дизайна на марката включват:

    • Логота
    • Цветове
    • Типография
    • Модели
    • Илюстрации
    • Снимка

    Всички тези визуални елементи трябва да произтичат от процеса на проектиране на марката и могат да бъдат приложени както на уеб сайт, така и офлайн в материали като флаери, визитни картички, брошури, табели и навсякъде другаде марката може да бъде представена.

    Помислете за логото на Coca Cola като чудесен пример за брандиране. Простата червено/бяла цветова схема и отличителният шрифт са незабавно разпознаваеми. Появява се на продуктите на компанията, рекламите в печатните медии, табелите и, разбира се, на уебсайта на компанията.

    С годините на ангажимент към този дизайн като част от идентичността на марката на Coca Cola, гигантът на напитките създаде различен визуален дизайн, който много потребители могат да разпознаят, без да правят пауза, за да прочетат думите пред себе си. Тази цветова схема и стил на шрифта вече са неразделна част от марката Coke Coke.

  1. Уеб дизайн

    Въпреки че не е същото нещо като брандирането, уеб дизайнът се информира от дизайна на вашата марка. За да изградите последователна, разпознаваема марка, трябва да използвате елементи от дизайна на вашата марка във всички аспекти на вашия бизнес, както в мрежата, така и извън нея. Ето защо Coke използва цветове на уебсайта си, за да съответства на логото му, както и на страниците си в социалните медии.

    Дизайнът на вашата марка информира вашия уеб дизайн, но не е цялата ви стратегия за дизайн. Въпреки че ще използвате подобни визуални елементи, за да обедините марката си, и трябва също да включите логото си на стратегически места на вашия уебсайт, вашият уеб дизайн има много общо с функцията като форма.

    Елементите на уеб дизайна включват:

    • Типография
    • Цвят
    • Менюта
    • Формуляри
    • Навигационна структура
    • Разстояние
    • Икони
    • Изображения

    Става дума не само за визуални изяви, но и за стратегическо използване на вашия дизайн, за да направи уебсайта ви полезен за вашата аудитория. Уеб дизайнът съчетава принципите както на естетическа привлекателност, така и на утилитарна функция, за да създаде краен продукт, който привлича потребителите, поддържа интереса им и също така ги тласка към крайна цел (като извършване на покупка или попълване на формуляр за контакт) възможно най-интуитивно.

    Връщайки се към нашия пример с Coca Cola, компанията избра да използва модерна естетика, включваща
    Правоъгълни изображения и големи, лесни за докосване икони.

    Логото и цветовата схема на компанията са разпознаваеми навсякъде и потребителите, които търсят различни видове информация, могат бързо да различат коя част от сайта ще бъде най-подходяща за тях.

    На изображението по-горе пиещите газирани напитки, които искат хранителна информация, могат ясно да идентифицират три основни предложения от компанията, а тези, които се интересуват от благотворителност, могат да видят как могат да използват кока-кола, за да помогнат на общностите. Двете части от информация са напълно несвързани една с друга, но уеб дизайнът изглежда сплотен и по никакъв начин не е объркващ за читателя.

    Сайтът е чист, навигационен и насочва потребителския поток по логичен начин, без да кара посетителите на сайта да търсят информацията, която искат. Когато работите с уеб дизайнер, той или тя трябва да може да включи работата на дизайнера на вашата марка в телени рамки и макети, което ще ви даде представа как ще изглежда вашият завършен уебсайт. От своя страна вашият уеб разработчик може да вземе тези макети и да изгради действителния функционален сайт.

    Някои професионалисти може да са в състояние да работят както като дизайнер на марка, така и като уеб дизайнер, някои може да са способни както на уеб дизайн, така и на разработка, други все още могат да правят и трите, а някои може да се специализират само в една област. Когато избирате с кого да работите, е важно да знаете какво да очаквате. Уеб дизайнът и дизайнът на марката не са едно и също нещо, така че се уверете, че разбирате на какво е способен вашият потенциален дизайнер, преди да вземете решения за наемане!

  1. Нуждаете се от помощ при изграждането на вашата марка или дизайна на вашия уебсайт? Web4You може да ви помогне да направите всичко!

ДА СЕ ЗАХВАЩАМЕ ЗА РАБОТА.

Имате нерешим проблем или дръзка идея?

Ще се радваме да чуем за това.
свържете се с нас