от web4you
 

4 тенденции, които вероятно ще оформят дигиталния маркетинг през 2022 г

4 Trends Likely to Shape

С наближаването на 2022 г. много собственици на фирми и търговци решават къде да инвестират времето и парите си през следващата година.

Проучвах пейзажа на дигиталния маркетинг, използвайки прозрения от нововъзникващи разработки, глобални данни, индустриални проучвания и аналитични доклади – гледайки отвъд модните тенденции и краткотрайните тактики към реалистични, приложими и си струва да се прилагат, за да ви дам моментна снимка на вярвам, че четирите най-големи тенденции ще задвижат компаниите и марките напред
през 2022 г.

Ето ги:

  1. Чат, управляван от изкуствен интелект

    Изкуственият интелект има силата да анализира поведението на потребителите и моделите на търсене, като използва показатели от уебсайтове, социални медийни платформи и блогове, за да помогне на компаниите и марките да получат представа за своите клиенти и аудитория.

    Понастоящем около 1,4 милиарда души взаимодействат с чатботове по целия свят, като 80% от бизнесите вече използват или планират да използват технологията до 2020 г. Gartner Research казва, че 25% от операциите за обслужване на клиенти ще използват технологията за чатбот на живо до 2020 г., в сравнение с по-малко от 2% в момента.

    Някои индикации за това колко е важно обслужването на клиентите:

    • Има 91% шанс недоволен клиент да не работи отново с вас (Lee Resources)
    • Недоволните клиенти обикновено разказват на 9 до 15 души за негативното си преживяване (Офисът на Белия дом по въпросите на потребителите)
    • 42% от потребителите с добър опит в обслужването на клиенти стават повтарящи се клиенти (Zendesk)
    • Само 19% от анкетираните хора са имали отрицателно възприятие за чатботове (LivePerson)

    Uber използва технологията за чатбот за комуникация с клиентите, като им улеснява намирането на превоз в Google Maps или Facebook Messenger, като същевременно дава на пътниците възможността да избират типа пътуване, което искат, да проследяват местоположението на превозното средство, да правят конкретна заявка , и дори да плащат за тяхното пътуване.

    Помислете за изпреварване на конкуренцията, като използвате чатбот за вашата марка. Наличието на такъв може да означава разликата между реализиране на продажби и загуба на клиенти.

  1. Ускореният растеж на видеото

    Изследванията показват, че мрежата ще настигне телевизията през 2019 г. по отношение на гледаните часове.

    В момента 54% от потребителите в мрежата гледат видео в платформа за социални медии всеки месец, а изследователите очакват видеото да съставлява 85% от общия уеб трафик до следващата година.

    Видеоклиповете в YouTube и други социални медии вече се показват в SERPs (страниците с резултати от търсачките), което прави видеото важна част от оптимизацията за търсачки (SEO).

    Видеото на живо също набира популярност, като все по-голям брой фирми и марки го използват за излъчване на интервюта, демонстрации на продукти и „зад кулисите“ за разглеждане на операции, офиси и фабрики във Facebook, Instagram и LinkedIn.

    Помислете за тези статистически данни, които показват колко важно е да включите видео във вашата цифрова
    маркетингова стратегия:

    • 72% от марките и бизнесите казват, че видеото е подобрило процента на реализация.
    • 52% от потребителите казват, че гледането на видеоклипове с продукти ги прави по-уверени при пазаруването онлайн.
    • 70% от потребителите казват, че са споделили онлайн видеоклип на компания или марка.
    • 65% от ръководителите посещават търговците’ уебсайт и 39% се обаждат на доставчик, след като гледат видеоклип на компанията.

    Няколко начина да добавите видео към маркетинговата си стратегия през 2019 г. включват пускане на видеореклами в YouTube и Instagram, където 65% от рекламните импресии са резултат от видео съдържание.

    През юни Instagram пусна IGTV, нова видео платформа, посветена изключително на мобилни потребители. За разлика от YouTube и други видео платформи, IGTV се фокусира върху вертикално видео, което е подходящо за търговци и производители на съдържание, насочени към аудитория само за мобилни устройства. Chipotle е една от първите компании, които създават и разпространяват IGTV видео.

  1. Възходът на гласовото търсене

    Дигитални асистенти като Siri, Alexa, Cortana и Google Now продължават да се набиват, тяхното присъствие все повече се усеща в мрежата. Докато средната ви заявка за търсачката обикновено връща стотици резултати, гласовото търсене чрез интелигентни асистенти предлага по-целенасочен подход, обикновено не дава повече от шепа резултати. Ако уебсайтът ви е един от тях, можете да очаквате много по-висока CTR (честота на кликване), отколкото бихте могли да постигнете чрез стандартните търсещи.

    Помислете за числата според ComScore:

    • 40% от възрастните американци използват гласово търсене всеки ден
    • Близо една трета от 3,5 милиарда търсения, извършвани в Google всеки ден, са гласови търсения.
    • По време на миналогодишния празничен сезон за пазаруване 25% от купувачите използваха гласови асистенти
    • До 2020 г. половината от всички заявки в уеб търсачките ще бъдат гласови
    • До края на 2022 г. 55% от американските домове ще имат поне един интелигентен високоговорител

    Тъй като все повече потребители интегрират дигитални асистенти в ежедневния си живот, ще става все по-важно да персонализирате своите стратегии за SEO и дигитален маркетинг за гласово търсене, тъй като повече хора го използват, за да намерят информация в мрежата.

    Точно както социалните медии разрушават бариерите между марки и потребители, технологията за разпознаване на глас представлява още една възможност за компаниите да се доближат още повече до целевата си аудитория.

  1. Продължаващото разширяване на AR и VR

    Разширената и виртуална реалност (AR и VR) има потенциала да ангажира потребителите, като им предоставя по-добро изживяване на клиентите, като същевременно ги прави активни участници в съобщенията на марката, две неща, които са важни за днешните потребители на технологии.

    В зависимост от източника се очаква глобалният пазар на VR и AR да скочи до небето от сегашните си 27 милиарда долара до някъде между 94 и умопомрачителните 209 милиарда долара до 2023 г.

    През 2016 г. базираната на разширена реалност игра Pokemon Go създаде глобален феномен, като милиони играчи от всички възрасти по целия свят се впускат на обществени места, за да хванат герои.

    Оттогава много фирми са възприели силата на тези технологии. IKEA, например, позволява на купувачите да използват приложението си, за да търсят в онлайн каталога си, да насочат камерите на смартфона си към пространството, което биха искали да обзаведат, и да видят как точно би изглеждала всяка мебел в реалния свят. Други забележителни марки като Starbucks, American Express, Volkswagen и National Geographic също са използвали AR като маркетингови инструменти за създаване на запомнящо се потребителско изживяване.

    Сега е страхотен момент да последвате примера им и да проучите възможностите си за VR и AR маркетинг, за да сте сигурни, че сте изпреварили кривата.

  1. Заключение

    Успешните марки на утрешния ден разбират важността на избирателното възприемане на тенденциите, насочени към бъдещето днес. Стратегическото правене на това сега ще позволи на марката ви да се възползва от ползите от технологичните промени, което ще ви помогне да си осигурите успех в бъдеще, вместо да ви оставя да се мъчите да наваксате или да бъдете изцяло
    изоставени.

  1. Дигиталните технологии бързо променят маркетинга в мрежата. Нека Web4You използва своя опит и познания за най-новите технологични тенденции, за да ви помогне да успеете онлайн.

ДА СЕ ЗАХВАЩАМЕ ЗА РАБОТА.

Имате нерешим проблем или дръзка идея?

Ще се радваме да чуем за това.
свържете се с нас